Photos

Photographer's Note

In Corniglia one can smell a different atmosphere than in the other towns of Cinque Terre. The town is high up on a hill, quite far from the seashore, and so there aren’t those small squares in front of the harbour like in Vernazza , Riomaggiore o Monterosso which are one of the best highlights of these fisherman villages. Corniglia in a certain sense is all close in itself like a castle or a citadel and once the traveller is inside its narrow alleys his view is limited by the buildings and one forgets about the sea. Yet unexpectedly, at certain points one can see a passage like that of this picture which reminds us that the sea is still there.

For some more info about Corniglia see the note of my previously posted photo:
Two friends

ITALIANO

In Corniglia si respira un’atmosfera diversa dagli altri paesi delle Cinque terre. La cittadina è situata in alto sopra un colle, ed è abbastanza lontana dalla riva del mare, e quindi non ha quelle piazzette di fronte al porto come si possono vedere a Vernazza, Riomaggiore o Monterosso, e che sono una delle migliori caratteristiche di questi borghi di pescatori. Corniglia in un certo senso è chiusa in se stessa come un castello o una cittadella, e una volta che il viaggiatore è all’interno dei suoi stretti vicoli la vista è limitata dalle case, e ci si dimentica del mare. Tuttavia inaspettatamente, in certi punti si apre un varco come questo che si vede nella foto che ci ricorda che il mare è ancora lì.

Per ulteriori notizie su Coniglia vedere la nota alla mia foto precedente:
Two friends


-----------------------------------------------

ISO Speed Ratings = 80
Date Time Original = 2009-04-13 10:09:52
Metering Mode = CenterWeightedAverage
Focal Length = 12.73mm (35 mm equivalent 60,21)

Photo Information
Viewed: 2956
Points: 122
Additional Photos by Ingenua Mente (Longroute) Gold Star Critiquer/Gold Star Workshop Editor/Gold Note Writer [C: 2681 W: 169 N: 4719] (19600)
View More Pictures
explore TREKEARTH