Forums

Go Back   The TrekEarth Forums >

Notices

Reply

Thread Tools

Great PaulVDV 2021-10-20 12:49

Hallo Benny,
Ik herinner me deze kleurrijke huizen in Cuenca. Het stadje heeft bovendien nog enkele heel spectaculaire zichten.
Jullie hebben een reis langs enkele bijzonder mooie plaatsen in Spanje gemaakt.
Is een posada zoiets als een parador? Ik ken de naam pousada enkel van in Portugal waar ze de locale versie zijn van de Spaanse paradors. Reeds vaak heb ik eens in een parador of een pousada willen logeren maar het reisbudget deed me telkens een andere overnachtingsplaats kiezen.
Vele groeten, Paul

Old 10-21-2021, 04:52 PM
BennyV's Avatar
BennyV BennyV is offline
TE Expert

Post To PaulVDV: posada / parador

Zoals je schrijft: een parador is Spaans, een pousada is Portugees, maar in het Spaans bestaat ook het woord "posada", dat betekent zoiets als herberg, een oud woord voor hotel.

Onze "posada" ligt fantastisch in oud klooster in één van de "hangende huizen" aan de koof van Cuenca, heel mooi gerestaureerd, alle kamers verschlllend...en maar een fractie van de prijs van een parador. Anders wareb we er destijds als jonge rugzaktoeristen nooit beland. Ook nu betaalden we eigenlijk belachelijk weinig voor zo'n locatie. Een tip dus!

B.
Reply With Quote
Old 10-25-2021, 10:24 PM
PaulVDV's Avatar
PaulVDV PaulVDV is offline
TE Expert

Bedankt Benny,

Ik was ook in één van de hangende huizen aan de kloof maar kan me niet herinneren dat er in één van die huizen een mogelijkheid tot logeren bestond.
Moet wel iets uniek geweest zijn!

Vele groeten,
Paul
Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules