Forums

Go Back   The TrekEarth Forums >

Notices

Reply

Thread Tools
Old 06-05-2008, 06:21 PM
cherryripe's Avatar
cherryripe cherryripe is offline
TE Expert

Default Reflexes not allowed

I've just been to see the Dutch football team train in preparation for Euro 2008. Yesterday, I phoned someone organising the public viewing to ask if I could take my reflex. He said it would be OK. However as soon as the security guy saw my 18-200 lens, they wouldn't let me in, apparentely for security reasons. Compacts, which funnily enough would be easier to throw onto the playing field were allowed. I managed to exchange my D50 for my daughters Coolpix L12 but with poor light and being far away, my photos of Van de Saar and Van Nistelrooy are blurry. I guess the ban is more for the security of the lucky journalists than for the players. Bye the way, someone did manage to throw a smoke flare on the ground.

-----------------------------------------------------------------------

Je viens de voir l'équipe de foot des Pays Bas s'entrainer en préparation pour l'Euro 2008. Hier j'ai téléphoné à une personne responsable pour l'organisation pour lui demander si je pourrais prendre mon reflex. Il m'a dit que oui. Cependant, dès que le contrôleur a vu mon 18-200, il ne m'a pas laissé entrer, sois disant pour des raisons de sécurité. Ce qui est curieux c'est que c'est plus facile de jeter un compact sur le terrain qu'un reflex. Donc j'ai réussi à échanger mon D50 contre le Coolpix L12 mais avec la faible lumière et étant assez éloigné, toutes mes images de Van de Saar et Van Nistelrooy sont floues. J'imagine que l'interdiction est plutôt pour la sécurité des journalistes chanceux que pour les joueurs. Pour l'anécdote, quelqu'un a réuissi à lancer un fumigène sur le terrain.
Reply With Quote
Old 06-06-2008, 02:46 AM
woozbman's Avatar
woozbman woozbman is offline
TE Junior Member

Default Re: Reflexes not allowed

Maybe you're using brand that's different from the tournament's "Official Camera"? :-)
Reply With Quote
Old 06-06-2008, 06:49 AM
cherryripe's Avatar
TE Expert

Lol, I did see a journalist with a Canon ;-)
Reply With Quote
Old 06-06-2008, 07:17 AM
PixelTerror PixelTerror is offline
Banned

me too, here:
http://fr.trekearth.com/workshops/718940/photo110010.htm
;-)))
Reply With Quote
Old 06-06-2008, 10:54 AM
cherryripe's Avatar
TE Expert

Ha Ha Ha
So what have they got to fear from me ???
Reply With Quote
Old 06-08-2008, 09:09 PM
fayeulle's Avatar
fayeulle fayeulle is offline
TE Expert

Heureusement que tu n'avais pas le D300 de Toni avec le 70-200 f/2.8 et un doubleur ! La ça fait mal quand on frappe !
Il faut être fortuné pour lancer ses objectifs sur les joueurs !
Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules