Photos

Photographer's Note

The camel trip on the dunes of Merzouga is a truly unique experience, especially for the unique colors of the desert.
Merzouga is a small village in southeastern Morocco, about 35 kilometers southeast of Rissani, about 45 kilometers from Erfoud, and about 50 kilometers from the Algerian border.
The village is most famous for Erg Chebbi, a Saharan erg, and it is for this reason a part of the itineraries of many tourists visiting Morocco. Merzouga also has the largest natural body of water in Morocco.

TRA SABBIA E CIELO

La cammellata sulle dune di Merzouga è un'esperienza davvero unica,in particolare per i colori del deserto davvero unici.
Merzouga è una località turistica situata in un'oasi nel deserto del Marocco, nella provincia di Er Rachidia (31 05' N, 4 01' O).
Un tempo era un punto di sosta lungo le piste che attraversavano il deserto, ora è il luogo di partenza e di arrivo dei turisti che visitano il deserto sabbioso (erg) poiché a breve distanza si trovano le enormi dune dell'erg Chebbi. La città più vicina è Erfoud.
Nell'oasi di Merzouga è ambientato il finale della pellicola Marrakech Express di Gabriele Salvatores.

Photo Information
Viewed: 7453
Points: 215
Discussions
Additional Photos by Luciano Gollini (lousat) Gold Star Critiquer/Gold Star Workshop Editor/Gold Note Writer [C: 13408 W: 125 N: 23998] (120437)
View More Pictures
explore TREKEARTH